Virtuální prohlídka
Virtuální prohlídka
Předmětová komise: Výtvarná výchova
Předmětová komise:
Výtvarná výchova

Studijní informace

Požadavky k maturitní zkoušce ve šk. roce 2025/2026

Maturitní témata pro profilovou část maturitní zkoušky z předmětu VV:

1. Předmětné tendence v pravěkém umění a ve video artu a graffiti artu.

    2. Konstruktivní tendence v umění starověkého Egypta a v architektuře empíru a rokoka.

    3. Expresivní tendence v umění starověké Mezopotámie a v umění expresionismu a
    fauvismu.

    4. Expresivní tendence v umění Egejské oblasti a ve směrech abstraktního expresionismu.

    5. Předmětné tendence v umění antického Řecka a v sochařství a malířství realismu
    v 2. polovině 19. století.

    6. Předmětné tendence v umění antického Říma a v pop-artu a hyperrealismu.

    7. Symbolicko-fantazijní tendence v raně křesťanském a byzantském umění a v umění
    surrealismu, dadaismu.

    8. Expresivní tendence v románském sochařství a malířství a v body-artu, umění
    performance a happeningu.

    9. Konstruktivní tendence v architektuře Velké Moravy, v románské architektuře a v umění
    kinetismu a op-artu.

    10. Expresivní tendence v gotickém sochařství a malířství a v akční malbě.

    11. Konstruktivní tendence v gotické architektuře a v umění suprematismu a neoplasticismu.

    12. Předmětné tendence v renesančním sochařství a malířství a v hnutí nový realismus,
    instalaci a land-artu.

    13. Konstruktivní tendence v renesanční architektuře a v architektuře individuální moderny,
    funkcionalismu a purismu.

    14. Expresivní tendence v barokním sochařství a malířství a v umění futurismu a orfismu.

    15. Konstruktivní tendence v barokní architektuře a v malířství a sochařství kubismu.

    16. Symbolicko-fantazijní tendence v sochařství a malířství rokoka, secese a symbolismu.

    17. Konstruktivní tendence v architektuře klasicismu a romantismu a v umění Bauhausu a
    ruského konstruktivismu.

    18. Předmětné tendence v sochařství a malířství klasicismu a romantismu a v umění Etrusků.

    19. Konstruktivní tendence v historizující architektuře v 2. polovině 19. století a v secesní a
    kubistické architektuře.

    20. Konstruktivistické tendence v umění abstrakce v 1. polovině 20. století a v konceptual
    artu a minimal artu a architektura antického Říma.

    21. Předmětné tendence v umění impresionismu, postimpresionismu, neoimpresionismu a
    lettrismu.

    22. Postmoderna a architektura po roce 1945.

    23. Vývoj olomoucké architektury v historických obdobích po současnost.

    24. Zobrazení lidské postavy v dějinách umění, v sochařství a malířství.

    25. Vývoj architektury v dějinách umění.

    Maturita z Výtvarné výchovy je kombinovaná zkouška.
    Součástí ústní maturitní zkoušky je prezentace vlastní práce, kterou musí žák odevzdat do 27. 3. 2026, a určování slohových období.

    Pozn. Zadání, rozsah a další podmínky zpracování vlastní práce budou zájemcům sděleny příslušnými vyučujícími. Pro úspěšné složení zkoušky je nutno uspět v obou částech, závěrečné hodnocení tvoří 30% vlastní práce a 70% ústní zkouška.

    Předmětová komise:
    Výtvarná výchova