ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

GLOBAL ISSUES

GLOBAL ISSUES – GLOBAL SUBJECTS

Realizace: 1. 11. 2017 – 31. 10. 2020

O projektu:

Projekt “Global Issues – Global Subjects” je tříletý mezinárodní projekt, do kterého je zapojeno 10 vzdělávacích organizací z 9 evropských zemí.

Projekt volně navazuje a rozšiřuje aktivity z projektu World-Class Teaching project  který byl v letech 2013-2015 podpořen Evropskou komisí a byl realizován v Polsku, Rakousku a Velké Británii.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU:

Cílem projektu je komplexně podporovat učitele 2. stupně ZŠ a SŠ v začleňování aktuálních globálních témat do výuky jejich předmětů (zvláště pak těch obtížně uchopitelných, komplexních a citlivých jako migrace, klimatická změna, chudoba a nerovnost atd.).

Projekt je zacílen na začleňování těchto témat do jednotlivých vyučovacích předmětů. V každé zemi jsou vybrány jiné předměty, s ohledem na místní specifika a potřeby učitelů, nicméně jeden předmět, a to matematika, je společný pro všechny zapojené země.

PROJEKT JE REALIZOVÁN V PĚTI FÁZÍCH:

Ve fázi 1 je vytvářen metodologický rámec, jehož cílem je ukázat, jak je možné začlenit globální témata do jednotlivých vyučovacích předmětů. Tento rámec bude v podobě stručné a praktické brožury představován pedagogům i dalším aktérům, kteří působí ve vzdělávání. Zároveň bude realizován výzkum, jehož cílem je zmapovat potřeby pedagogů, aby je mohl projekt naplňovat.

Ve fázi 2 budou v úzké spolupráci s pedagogy vyvíjeny metodické materiály k usnadnění výuky aktuálních a někdy obtížně uchopitelných témat globálního vzdělávání ve vybraných předmětech (v ČR se jedná o M, ČJ, OV/ZSV). Aktivity do výuky budou vytvářeny pracovními skupinami složenými z pedagogů a expertů na globální témata a na globální vzdělávání a následně budou pilotovány ve vyučovacích hodinách, dopracovány a vydány v elektronické i tištěné podobě.

Ve fázi 3 půjde o rozvoj dovedností pedagogů – zvláště o zvyšování kompetencí, které jsou potřebné pro výuku globálních témat (prostřednictvím seminářů a také e-learningu, jenž bude založený na praktické činnosti, tedy na začleňování globálních témat do výuky a následné reflexi této praxe a na poskytování podpory formou mentoringu).

Fáze 4 se bude zaměřovat na podporu akčních skupin žáků, kteří mají zájem o globálních tématech vzdělávat své okolí. Žáci budou podporováni externími mentory v realizaci vlastních vzdělávacích akcí a zároveň se bude pracovat na zlepšování jejich dovedností. Žáci i pedagogové se budou navíc učit s pomocí speciálně vyvinutých nástrojů vyhodnocovat dopad své snahy na okolí. Pro skupiny žáků i jejich pedagogy budou k dispozici workshopy, materiály a na závěr budou příklady dobré praxe a zkušenosti sdíleny na závěrečné konferenci.

Cílem fáze 5 je vybudovat prostředí, které bude učitele podporovat v jejich práci v oblasti začleňování globálních témat do výuky. Proto budou realizovány vzdělávací workshopy pro ředitele škol a pro vedoucí pracovníky institucí, které zajišťují vzdělávání a přípravu pedagogů. Neziskové organizace, pedagogové i další aktéři činní ve vzdělávání se nakonec setkají na národní a mezinárodní konferenci, kde proběhnesdílení materiálů, zkušeností a příkladů dobré praxe napříč zapojenými evropskými zeměmi a budou představeny veškeré výstupy projektu, aby mohly být dále využívány a šířeny.

Dalšími partnerskými organizacemi jsou: